Friday 7 December 2012

Serius Raksasa: Anugerah Kpop di Malaysia?


PUTRAJAYA – Peminat tempatan K-POP berpeluang menyaksikan acara anugerah muzik terbesar dan terbaik Korea Selatan, ‘Golden Disk Awards’ yang akan diadakan di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) pada 15 dan 16 Jan ini.

Lebih 20 artis terkemuka Korea Selatan yang telah dicalonkan menerima anugerah akan mengadakan persembahan mereka di acara tersebut.
Mereka termasuklah PSY, Big Bang, Super Junior, KARA, T-ara, CNBlue, FTIsland, Infinite, Girls Generation dan Beast.

Dianjurkan oleh Mediartncomm Co Ltd, acara ditaja oleh Samsung Malaysia Electronics Sdn Bhd, dan disokong oleh Biro Malaysia Convention and Exhibition (MyCEB).

Siaran pra rakaman penyampaian anugerah akan ditayangkan ke Korea Selatan.
Bercakap pada satu sidang akhbar mengenai acara anugerah tersebut, Pengarah Urusan Samsung Malaysia Electronics, Kwon Jae Hoon berakata Samsung teruja kerana dapat membawa artis-artis terkemuka Korea Selatan ke Malaysia.
“Kami gembira dapat menganjurkan acara paling berprestij ini. Ini adalah lanjutan kepada falsafah Samsung yang dibawa secara langsung, ketika kami terus berusaha memberi inspirasi dan memperkaya kehidupan pengguna kami,” katanya.

BACA: PSY Setuju Ke Malaysia
Acara tahunan Golden Disk Awards yang dianggap sebagai Anugerah Grammy Koreapaling berprestij adalah anugerah muzik K-POP begitu berprestij bagi pencapaianterkemuka dalam industri muzik.
Anugerah dikategorikan berdasarkan pada muzik K-POP paling popular tahun sebelumnya daripada muat turun digital.
Tiket-tiket berharga RM688 dan RM999 

 BERNAMA.
--------------------------------------------------------------------------

 Aku tak kesah sangat kalau dorang nak datang. nak rosakkan orang melayu ke ape g mampous. aku peduli hape. yang aku  akan kesah kalau orang Malaysia yang waras beli tiket yang macam nakharomm ni. sumpah mahal siak. Anugerah tu paling lama 3-4 jam je bai. harga tiket bapak mahal. Dengan harga tiket ni kau dah boleh melancong ke Vietnam or Taiwan kau tahu? lagi berbaloi. Kalau kau ketegori berperi kemanusiaan kau boleh sedekahkan ke anak-anak yatim, ke Gaza or bagi kat aku. wahaha.

Bagi aku tiket ini sangat-sangat tidak berpatutan. Tapi aku tahu, Koreanista koreanista ni akan tetap datang untuk menatap oppa oppa dorang. Dorang pedulik hape mahal ke tak. betol tak? wakakak.

p/s: aku nak ailee menang weiii. hahaha
Design by BlogSpotDesign | Ngetik Dot Com