Tuesday 20 March 2012

Hidup di Malaysia tidak selamat?


Hidup di Malaysia tidak selamat?

sekadar gambar hiasan .

     Korang sokong tak tajuk artikel di atas ni? Lately ni byk bnd yg terjadi dia Malaysia.
Tak payah cerita pasal orang kena rogol or mati kena bunuh but lagi cruel lagi kena culik dan bunuh!!. Aku tak paham bagaimana “orang-orang bangsawan Malaysia” bagitahu dekat rakyat Malaysia yang Malaysia ni merupakan Negara yang paling selamat di dunia. Adakah ia untuk mengaburi jenayah yg semakin berleluasa dan untuk menarik pelabur asing untuk kembali ke Malaysia?

     Common la, berpijak ke bumi nyata. Aku bersyukur sangat-sangat hidup di zaman awal 90-an sebab aku bebas untuk merayau-rayau di depan rumah tanpa rasa takut pon. Even nak pergi kedai pon boleh pergi sendiri. Takde sangat pantauan dari mak bapak aku. Memang bebas untuk pergi bermain bola, gasing, guli dan lain-lain lagi.But now??? Kalau nk pergi kedai berteman pon kena culik?? Apa dah jadi dengan Malaysia ni? Ya Allah, Aku berlindung pada mu Ya Allah. Selamatkanlah Malaysia dari penjenayah-penjenayah yg semakin berleluasa ni.

     Aku bukan nak hentam sesiapa tapi janganlah biarkan perkara ni berlarutan. Time ni lah bagi aku perlunya hukum HUDUD. Kalaulah adanya HUDUD nescaya penjenayah bangsat ni akan mati dengan tragis bagaimana yang mereka dah buat dekat mangsa terbabit.

     Aku ada doa untuk megelakkan diri dari dirogol @ dicabul khas untuk perempuan. Doa ini juga untuk mengelakkan kita dari ditimpa musibah. Jadikanlah doa ni sebagai backup dan amalkan lah ya.

بِسْمِ اللَّهِ الذي لَا يَضُرُّ مع اسْمِهِ شَيْءٌ في الأرض ولا في السَّمَاءِ وهو السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

dalam sebutan rumi : BISMILLAH ALLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SAMAIE , WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM 

Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : "Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui" sebanyak 3 kali, maka ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya" 

( Riwayat Abu Daud, 4/323 ;   At-Tirmidizi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hasan - Teks doa berwarna Merah  Syeikh Syuaib ; Hasan)

 ***p/s: jangan memberi perspektif yang buruk terhadap undang-undang Allah seperti HUDUD kerana takut terkeluar akidah. Aku bukan lah arif tentang hudud. tapi cukup untuk mengetahui ertinya.

10 9 comments:

  1. pelikkan M'sia yg mcm nii rupa still boleh dapat 19th negara pling selamat dunia and 1st ranking utk asean

    kat ngara arab mcm mekah bawak smpi 200k just guna beg guni pun xtakut sbb adenya hudud untuk org mencuri ,etc.

    ReplyDelete
  2. maybe 'golongan bangsawan' ni tak terbukak hati utk menerima hukum Allah ni.. hu3

    ReplyDelete
  3. aman di alam fantasi dorang je , bukan realiti . dorang boleh la aman sebab bodyguard ada je untuk jaga , tapi rakyat ? hukum hudud adalah satu satunya undang undang yang boleh di gunakan tak kira waktu , masa , zaman pun . kalau seseorang tu menolak hukum hudud , kiranya dia berdosa sebab dia tolak hukum Allah .

    ReplyDelete
  4. Setuju entr ni. Takut, gerun dgn dunia skrg ni. Bakar membakar org sbg cthnya jenayah yg dah biasa dah skrg ni. Kejam btol. Skrg adik yg pergi kedai bteman pun bleh jd mcm ni. Nak kluar rumah skrg ni rs mcm dh tak slmt dah. Huhu

    ReplyDelete
  5. mmg menakutkan kebelakangan ini

    ReplyDelete
  6. amin semoga negara kita selamat dan dibukakan hati para pemimpin untuk menerima dan melaksanakan hudud.

    ReplyDelete
  7. Golongan bangsawan bila berdewakan duit maka..terlupa!!

    ReplyDelete
  8. memang gtu bro ..masalah dalaman sedia ada, selalunya, masalah lain yang simple tu selalunya selesaikan dulu..masalah gini, haram jadah

    ReplyDelete
  9. @iema, @c'axoera,@hazwani,@beckhrooy,@saufee, @hanif, @spudin : aku setuju sgt dgn pendapat korang.. :) apa lg A.B.U la.. hehe

    ReplyDelete

Design by BlogSpotDesign | Ngetik Dot Com